آیلتس یا تافل (IELTS or TOEFL)

یک سوال رایج این است که در کدام آزمون شرکت کنیم؟ آیلتس یا تافل

برای داوطلبنی که قصد مهاجرت به کشورهای بریتانیای کبیر را دارند (استرالیا، کانادا،نیوزلند، …) کاملا بدیهی است که نیاز به آیلتس جنرال (General Training IELTS ) دارند، جز در موارد و رشته های خاص که گاهی اوقات برای مهاجرت هم نیاز به آیلتس آکادمیک (Academic IELTS) دارند. از مقوله مهاجرت که بگذریم، به موضوع ادامه تحصیل می رسیم. و برای ادامه تحصیل تصمیم برای شرکت در آزمون آیلتس یا تافل یک سوال بزرگ می شود. با توجه به اینکه تافل در دانشگاههای آمریکا از اهمیت بیشتری برخوردار است و آیلتس در دانشگاههای بریتانیای کبیر باید این نکته را نیز بدانیم که اکثر دانشگاهها با معادل سازی نمرات آیلتس و تافل در اکثر موارد نتیجه هر دو آزمون را برای  پذیرش دادن به دانشجویان می پذیرند.

در حالیکه تفاوتهای زیادی در برگزاری این دو آزمون (آیلتس و تافل) می باشد ولی هر دو جزء دسته امتحانات تسلط بر زبان انگلیسی (Proficiency test) می باشند، و تفاوتهای زیادی در نحوه برگزاری آنها می باشند. نکته اول و جالب توجه این است که داوطلبینی که در یکی از این دو آزمون، توانایی کسب نمره بالا و یا مطلوب خود را داشته اند، در آزمون دیگر نیز نمره ای مشابه و در همان حد مورد انتظار آورده اند به عنوان مثال از شاگردان موسسه داوطلبین زیادی در هر دو آزمون شرکت کرده اند و به جرات اعلام می کنم که سطح نمره آیلتس و تافل این داوطلبین کاملا مشابه بوده است. یکی از شاگردان ما که در آزمون آیلتس نمره ۸ گرفته بود در آزمون تافل iBT موفق به کسب نمره ۱۰۸ شد. ( حداکثر نمره در آزمون iBT ، نمره ۱۲۰ می باشد.) و نمونه های بسیار زیادی از این دست که در حوصله این مقاله نمی گنجد. حال با این توضیحات و اطلاع بر این موضوع که کسب موفقیت و نمره قابل قبول در هر دو آزمون به تلاش مشابه و یکسان نیاز دارد، ما در کدام آزمون شرکت کنیم؟

هر دو آزمون در ایران برگزار می شوند ولی امکانات ثبت نام در آزمون آیلتس به مراتب برای داوطلبین راحت تر است. این خود یک نکته مهم برای انتخاب است. زیرا آیلتس توسط سه مرکز (آیلتس ایران، آیلتس تهران، و دانشگاه آزاد) و در سه شهر تهران، اصفهان، و مشهد به طور مرتب در حال برگزاری می باشند. در حالیکه تافل فقط توسط سازمان سنجش برگزار می شود. در سطح آکادمیک و برای ادامه تحصیل اکثر دانشگاههای معتبر دنیا هر دو مدرک را قبول دارند و معمولا سطح نمره آیلتس و تافل را برابر می کنند. مثلا دانشگاهی که آیلتس ۷٫۵ را شرط پذیرش اعلام می کند نمره تافل iBT بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ را شرط پذیرش قرار می دهد. و همانطور که توضیح داده شد برای کسب این نمره در آیلتس و تافل به تلاش یکسان نیاز است و سطح زبان داوطلب نیاز به تغییر ندارد.

باید به این نکته توجه داشت که برخی از دانشگاههای بریتانیای کبیر و کشورهای تابع فقط آزمون آیلتس را شرط پذیرش می گذارند و برخی از دانشگاههای آمریکا فقط تافل را می پذیرند. پس بهتر است که قبل از انتخاب آزمون سری به سایت دانشگاه زد تا از نمره و نوع مدرک اطمینان حاصل کرد.

در پایان برای جمع بندی بهتر است بگویم امروزه بین داشتن آیلتس و تافل فرق چندانی نیست و تمامی مراکز بین المللی هر دو را می پذیرند. پس بهتر است که در انتخاب آزمون حساسیت چندانی نداشته باشیم و با توجه به فاکتورهای مورد نیاز از جمله شرایط پذیرش، در دسترس بودن امتحان، و … و پس از بررسی این فاکتورها بین این دو آزمون یکی را انتخاب کنیم.



تدریس خصوصی آیلتس برچسب ها :

آموزش زبان , آموزش زبان انگلیسی , آیلتس , امتحان آیلتس , امتحان تافل , تافل, تدریس خصوصی تافل , تدریس خصوصی آیلتس , تدریس خصوصی زبان انگلیسی , تدریس خصوصی مکالمه , خصوصی آیلتس , خصوصی تافل , خصوصی مکالمه انگلیسی ,ielts,toefl ,اشتباهات آیلتس, مهارت آیلتس, نمرات آیلتس

مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین