تست زدن و نحوه ی رفع اشکال

حتما برای چند بار اول که تست خواندن/Reading و درک مطلب بزنید، به این نتیجه می رسید که با روش خواندن ابتدا تا انتهای متن و بعد پاسخ گویی به سوالات و یا بالعکس (خواندن سوالات ابتدا و سپس پیدا کردن جواب در متن – که البته این روش بیشتر توصیه می شود و مفیدتر و سریع تر است – تفاوت زمانی چندانی ندارد و تقریبا باز هم وقت کم می آورید.

خبر خوب آن که این امر کاملا طبیعی است. دو نکته را مد نظر داشته باشید:
اول آن که پیشرفت در خواندن و کم کردن زمان در مهارت خواندن و درک مطلب به طرز قابل توجهی دیرتر از مهارت های دیگر اتفاق می افتد. به عنوان مثال بعد از دو ماه تمرین در مهارت شنیدن، پیشرفت شما به مراتب چشم گیرتر از دو ماه تمرین در مهارت خواندن خواهد بود. بنابراین باید زمان بیشتری را به خواندن اختصاص بدهید تا پیشرفت در این مهارت سریع تر رخ بدهد.

دوم آن که کاهش زمان به یک باره رخ نمی دهد و شما باید سعی کنید پس از هر بار تست زنی، البته در شرایط امتحانی، چند دقیقه از زمان خود کم کنید. دقت داشته باشید که کم کردن زمان فقط با مدیریت زمان ممکن است. به عنوان مثال سوالی که بیش از دو یا سه دقیقه وقت شما را گرفته است را رها کنید و بعدا اگر زمان داشتید و یا در پایان تست به آن مراجعه کنید.

در نهایت پس از مثلا بیست بار تمرین و تست زنی با کمک این تکنیک ها، شما به تدریج در مهارت خواندن به زمان کم تری نیاز داشته باشید.

هر روز یا حتی یک روز در میان تست آزمایشی نزنید. هفته ای یک تست آزمایشی کافی است. در این فاصله مطالعه و رفع اشکال کنید.

بعد از هر تست آزمایشی حتما دلایل اشتباهات خود را ریشه یابی کنید و درصورت لزوم حتما از یک کتاب گرامر، کتاب لغت مرتبط، دیکشنری و یا یک معلم زبان کمک و راهنمایی بگیرید. در اکثر مواقع کتاب های گرامر و دیکشنری نیاز شما را برآورده می کنند.

فراموش نکنید ۸۰٪ وقت و انرژی خود را صرف مطالعه و آمادگی بیشتر و تمرین کنید. و در حدود ۲۰٪ آن را به تست زنی اختصاص دهید. در هفته های آخر قبل آزمون اصلی تا هفته ای ۲ تست هم مجاز است.

مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین