قبولی پرونده های مهاجرتی EB3؛ موفقیت چشم گیر و فراتراز پیش بینی ها

حدود ۱۵ ماه از ارسال پرونده های متقاضیان ایرانی مهاجرت به آمریکا به روش EB3 می گذرد که اولین پرونده در مصاحبه قبول شد. با این قبولی ثابت شد که روند پیشرفت پرونده های EB3 حتی از پیش بینی های خود ما نیز که حدود ۲۴ تا ۳۶ ماه بود بسیار کمتر است. نکته مهم اینکه روند سرعت و میزان موفقیت پرونده های EB3 در تمام مراحل، از پیش بینی ها فراتر است؛ برای مثال پیش بینی می شد که بیش از ۵۰ درصد از پرونده های EB3 که برای اخذ گواهی اشتغال به وزارت کار ارسال می شوند نیاز به بازبینی توسط این ارگان خواهند داشت. اما در ۱ سال گذشته وزارت کار آمریکا بسته به شغل انتخابی به ۷۰% تا ۹۰% از متقاضیان EB3 مستقیم و بدون نیاز به بازبینی گواهی اشتغال اعطا کرده است (در پروسه بازبینی پرونده ها، وزارت کار برای بررسی دقیقتر پرونده از وکیل متقاضی درخواست مدارک اضافی می کند و این پروسه حدود ۱۲ ماه زمان می برد).

از طرفی دقیقا در ۱ سال گذشته سرعت پردازش پرونده های مهاجرتی به ویژه مهاجرت از طریق کار در اداره مهاجرت آمریکا به طور خیره کننده ای افزایش یافته است و این ارگان توانسته تقریبا تمام پرونده های انباشته شده از سالهای قبل را در این ۱ سال بررسی کند. بر اساس گزارش رسمی اداره مهاجرت آمریکا (Visa Bulletin) که گزارشی است درباره تخمین زمان مورد نیاز برای بررسی پرونده ها در اداره مهاجرت و هر ماه در وبسایت رسمی این ارگان منتشر می شود، در حال حاضر پرونده های EB3 که از وزارت کار گواهی اشتغال گرفته اند به محض دریافت توسط اداره مهاجرت آمریکا بلافاصله بررسی خواهند شد. سال گذشته به دلیل انبوه پرونده های از قبل مانده در اداره مهاجرت آمریکا پرونده متقاضیان حدود ۱۵ ماه پس از ارسال به اداره مهاجرت بررسی می شدند.

مانند تمام مراحل دیگر بررسی پرونده های EB3، روند انجام مصاحبه در کنسولگری آمریکا نیز بیش از آنچه انتظار می رفت آسان تر بوده است. در این مصاحبه که حدود ۱۰ دقیقه به طول انجامیده افسر مهاجرت به چند سوال بسیار واضح و آسان بسنده کرده و اقدام به قبولی پرونده متقاضی کرده است. میزان قبولی پرونده های EB3 ایرانی در وزارت کار آمریکا و سرعت بالای بررسی پرونده ها در اداره مهاجرت آمریکا هرچند موفقیت های بسیار مهم در روند کلی مهاجرت EB3 محسوب می شوند اما قبولی اولین متقاضی ایرانی در مصاحبه بود که به موکلان ما دلگرمی بیشتر و به علاقه مندان در شرف اقدام اطمینان بیشتر می دهد. این موفقیت را به این متقاضی محترم تبریک گفته و امیدواریم این قبولی پایانی باشد بر تردید هموطنان واجد شرایط و علاقه مند که تا به حال تحت تاثیر منتقدین بی پایه و اساس این روش مهاجرتی بسیار مناسب که اکثرا با هدف سوق دادن متقاضیان به روشهای به مراتب پر هزینه تر یا به دلیل عدم دانش یا هر دو! از اقدام به تشکیل پرونده برای این روش مهاجرت خودداری کرده بودند.

مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین