نکات آزمون Reading(پارت ۱)

تدریس خصوصی تافل

ساختار تست

ساختار تستهای آزمون Reading در آیلتس جنرال و آکادمیک با هم متفاوت است. بیشتر اوقات در Academic Reading سه متن بلند از روزنامه ها یا مجلات وجود دارد در حالیکه در General Reading چندین متن کوچک وجود دارد که از تبلیغات، متون رسمی، جزوات یا از کتب راهنما گرفته شده اند و ۲ یا ۳ متن بزرگتر که از کتابها، مجلات یا روزنامه ها گرفته شده اند. همانند Listening، سوالات Reading نیز بصورت گروهی داده می شوند و دستورالعملهای هر سوال به شما خواهند گفت که هر گروه از سوالات به کدام پاراگراف یا بخش از متن تعلق دارند. همچنین سوالات ممکن است قبل یا بعد از متنی که به آن تعلق دارند داده شوند.

زمان خود را مدیریت کنید

زمان بزرگترین دشمن شماست! در تست Listening، زمان از قبل برای شما مدیریت شده است اما در Reading اینطور نیست. بنابراین باید آن را به دقت توسط خودتان مدیریت کنید. وقتی که شما دفترچه سوالات را دریافت می کنید، اول بشمارید که چند قسمت متن در آن وجود دارد. اجازه بدهید بگویم که شما معمولاً شما با ۴ قسمت متن در Reading روبرو خواهید شد و این بدان معنی است که شما برای هر قسمت ۱۵ دقیقه وقت خواهید داشت. ساعتی که باید هر قسمت را شروع کرده و به اتمام برسانید را برای هر قسمت یادداشت کنید. در واقع ۱۳ دقیقه را به پاسخگویی (نوشتن پاسخها در دفترچه سوالات) و ۲ دقیقه را به انتقال از آن به برگه پاسخنامه اختصاص دهید. اگر شما موفق نشدید که یک قسمت را در زمانی که برایش تعیین کرده اید به اتمام برسانید، در هر صورت از آن بگذرید و به قسمت بعدی بروید و فراموش نکنید که پاسخ سوالات را به برگه پاسخنامه منتقل کنید (جوانی که نمره صفر گرفت را به خاطر دارید؟)
اگر شما زمان اضافه در Reading داشتید، مطمئن شوید که هیچ سوالی را بدون پاسخ نگذاشته اید. جوابها را دوباره چک کنید و این به شما فرصتی می دهد که اشتباهات را قبل از اینکه تصحیح کننده برگه شما پیدا کند، خودتان آنها را پیدا کرده باشید!

نخوانید، اسکن کنید!

ممکن است مضحک و بیهوده به نظر برسد که شما لازم نیست در تست Reading متون را بخوانید، اینطور نیست؟ اما در هر صورت این موضوع درست است. بزرگترین اشتباه این است که شما تست را با خواندن کل متن شروع کنید. بهترین چیز آن است که شما به سرعت تست را اسکن کنید. سعی نکنید که معنی هر لغت را بفهمید! فقط پیش بروید و ایده اصلی که هر پاراگراف دارد را بگیرید. معمولاً شما لازم نیست که کل پاراگراف را بخوانید. دو جمله اول از هر کدام کفایت می کند.

یک نقشه درست کنید

متن مقابل شما مثل یک کشور جدید و ناشناخته است و خیلی راحت شما در میان این کلمات گم می شوید. چیزی که احتیاج دارید، یک نقشه است که در جهت یابی به شما کمک کند. هر پاراگراف در متن، ایده خاص خودش را دارد که با پاراگرافهای دیگر متفاوت است. در حاشیه نزدیک هر پاراگراف یادداشت کنید که موضوع و ایده اصلی آن در مورد چیست. اگر نوشتن زمان زیادی از شما می گیرد، زیر کلماتی از پاراگراف که ایده اصلی را بیان میکنند خط بکشید. به شما تبریک می گویم! با این کارها، شما نقشه ای را ساخته اید که بعداً برای پاسخ دادن به سوالات به شما کمک خواهد کرد.

ماهیگیری کنید!

حالا زمانی است که پاسخها را مثل ماهی بگیرید. سوالات را یک به یک بخوانید. ببینید موضوع مرتبط با هر سوال یا موضوع نزدیک به آن در متن کجاست و آن را بر اساس نقشه ای که تهیه کرده اید، در پاراگراف مرتبطش پیدا کنید.

مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین