کارنامه آزمون آیلتس (IELTS)

تدریس خصوصی تافل

معمولا ۲ هفته تا ۱ ماه پس از آزمون، داوطلب کارنامه ای با عنوان (Test Report Form) یا به اختصار TRF را دریافت می نماید. در این آزمون نمره های هر یک از مهارت های زبانی (شنوایی، درک مطلب، نوشتاری و گفتاری) و نمره نهایی و کلی آزمون مشاهده می شود. مقدار نمره مورد نیاز و مورد قبول دانشگاه ها و مراکز بستگی به آن مرکز دارد. بنابراین هر دانشگاه برای پذیرش متقاضیان حداقل نمره‌ای را مشخص می‌کند و اکثر آنها حداقل نمره کلی ۶٫۵ را می‌خواهند بطوریکه نمره هر بخش هم از ۶ کمتر نباشد (البته این قاعده کلی است و هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد).

به عنوان مثالی دیگر، برای اینکه حداکثر امتیاز زبان انگلیسی را جهت مهاجرت به کانادا کسب نمایید، باید در هر چهار قسمت امتحان IELTS حداقل نمره ۷ بگیرید. در ایران معمولا ۲ تا ۱ ماه بعد از آزمون نمره شرکت کننده اعلام شده و کارنامه آزمون به نشانی شرکت کننده ارسال می گردد. بر اساس استاندار آزمون نمره ها ۱۳ روز کاری پس از آزمون قابل دستیابی می باشند. برخی از مراکز نمره ها را در روز ۱۳ به آدرس شرکت کننده ارسال می کنند. لازم به تذکر است که نمره ها به هیچ وجه از طریق تلفن یا فکس یا ایمیل ارائه داده نمی شود.

بنابراین نمره کلی در آزمون تافل در مجموع ۱۲۰ می باشد که مجموعی از جمع ۴ مهرات می باشد که هر یک از ۳۰ نمره محاسبه شده اند.

باید توجه داشته باشید که تنها یک نسخه از کارنامه آزمون برای شرکت کننده ارسال می گردد و حتما باید در مکانی امن نگهداری گردد. گرفتن کارنامه آزمون مجدد امکان پذیر نمی باشد. همچنین مراکز برگزاری آزمون تا ۵ نسخه از کارنامه را می توانند به آدرس های ارائه شده توسط شرکت کننده به طور رایگان و بدون هزینه ارسال کنند. حتما به این نکته دقت شود که اعتبار آزمون IELTS دو سال بوده و بیشتر موسسات قبول کننده آزمون نمره های بیش از دو سال را قبول نمی کنند.

مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین