انواع سوالات ریدینگ در امتحان آیلتس (قسمت دوم)

IELTS Reading, Matching Names Tips and Strategy

و اما در این بخش به بررسی مثال ذکر شده در بخش پیشین می پردازیم.

مشکلات متداول

بعضی اسامی ممکن است تنها یک بار و بعضی دیگر چند بار در متن آمده باشند. اسامی ای که چند بار در متن حضور دارند مشکل تر از آن هایی هستند که تنها یک بار به کار برده شده اند، چرا که برای مطابقت دادن آن ها لازم است به نقاط مختلف متن دقت کنید. بعضی از دانش آموزان ابتدا روی سوالات سخت تمرکز می کنند. این کار به ۲ دلیل اشتباه است:

اول این که شما بخش زیادی از زمان خود را برای نگاه کردن به متن از دست می دهید و دوم این که احتمال یافتن پاسخ سوالات ساده بیشتر است. بنابراین، بهتر است که بخش بیشتری از زمان خود را به این سوالات اختصاص دهید.

بعضی از سوالات مشکل برای تشخیص دانش آموزان با نمرات ۸ به بالا هستند. بسیاری از افراد نمره ی ۹ نخواهند گرفت؛ به همین دلیل شما هم نباید وقت خود را صرف پاسخ دادن به این سوالات بسیار مشکل کنید. مثلا اگر در حال جمع کردن سیب بودید، آیا اول آن هایی را که به راحتی می توانستید از روی زمین جمع کنید بر می داشتید یا وقت خود را برای بالا رفتن از درخت و کندن سیب های بالای درخت هدر می دادید؟

یکی دیگر از مشکلات متداول سعی در خواندن کل متن و پیدا کردن اسامی از این طریق می باشد. شما زمان کافی برای این کار نخواهید داشت و به علاوه Scan کردن اسامی بسیار ساده تر خواهد بود.

بعضی از دانش آموزان هنگامی که اسمی را در متن می بینند، آن قسمت از متن مربوطه را به سرعت می خوانند و بعد آن اسم را با یکی از جملات تطبیق می دهند. دقت داشته باشید که بعد از پیدا کردن اسم در متن، باید وقت بیشتری برای خواندن آن قسمت صرف کنید تا قبل از پاسخ دادن ابتدا معنای آن را به درستی متوجه شوید.

متداول ترین اشتباه این است که سعی کنید کلماتی را در متن پیدا کنید که عینا در جملات سوال وجود دارند چرا که پیدا کردن کلمات هم معنی آن ها محتمل تر است.

مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین