تصحیح برگه‌های رایتینگ و لیسنینگ و ریدینگ در استرالیا و کانادا

بنا بر اعلام برخی از سنتر های رسمی آیلتس، از اول ماه نوامبر برگه‌های رایتینگ و لیسنینگ و ریدینگ در سنتر های رسمی سراسر جهان به استرالیا و کانادا فرستاده شده و در این دو کشور تصحیح می شوند.

تا به حال روال کار در تمام دنیا اینگونه بود که تمام کار های تصحیح و نمره دهی در همان سنتری که امتحان داده اید، انجام می شد.

پی گیری های انجام شده نشان می‌دهد که از آغاز این هفته، در تمامی دنیا ( و نه فقط ایران) ، برگه های رایتینگ و لیسنینگ و ریدینگ اسکن شده و برای تصحیح به صورت متمرکز به دو کشور استرالیا و کانادا فرستاده می‌شود.

توجه داشته باشید که مصاحبه اسپیکینگ و نمره دهی آن هنوز در خود سنتر ها انجام می شود و تغییری در آن ایجاد نشده است و طبق اخبار واصله در آینده نزدیک هم تغییری نخواهد کرد.

حدس ما این است که ظاهراً هدف مرکز جهانی آیلتس از این کار فقط ایجاد احساس امنیت و سلامت امتحان آیلتس در مقامات رسمی کانادا و استرالیا بوده است ( دقت کنید که این دو کشور بیشترین استفاده مهاجرتی و دانشگاهی از امتحان آیلتس را دارند).

تبعات این تغییر برای شما: هیچ!

عملاً این انتقال هیچ تفاوتی به حال شما ندارد و پاسخ امتحان در همان سیزده روز گفته شده به شما داده می شود.

فقط دیگر بهانه‌ای وجود ندارد که در فلان کشور یا فلان سنتر خاص به رایتینگ نمره کمتر یا بیشتری داده می‌شود.

توصیه ما، مثل همیشه، دوری از حاشیه و تقویت زبان انگلیسی عمومی ( گرامر و واژگان) و تسلط بر محتوا و فرم امتحان آیلتس با تمرین مداوم است.

مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین