تکنیک های تقویت Listening (بخش دوم)

وقتی می شنوید، جواب بدهید

دلیل آن که باید در همان حین که فایل صوتی را می شنوید، جواب بدهید این است که پس از شنیدن جملات به سرعت آن ها را فراموش خواهید کرد. این اتفاق ممکن است به خاطر استرس، عدم آشنایی کامل به زبان بیگانه، ناپایدار بودن جریان اطلاعات و عوامل دیگری مانند آن باشد.

معمولا بعد از شنیدن سه جمله، قادر نخواهید بود که اولی را تکرار کنید. این بدان معنی است که هنگامی که هر قسمت از آزمون به پایان می رسد، نمی توانید همه ی پاسخ ها را به یاد بیاورید. بنابراین همزمان با گوش دادن، جواب بدهید و هیچ چیز را به بعد موکول نکنید. همان طور که فایل های صوتی پخش می شوند آنها را تعقیب کنید و رو به جلو پیش بروید.

بدترین چیز در این پروسه این است که شما به صورت آبشاری، در هنگام پاسخ گویی، جواب ها را از دست بدهید. یعنی یک جواب را از دست می دهید، و سپس با صرف زمان برای آن، سوال بعدی را از دست می دهید و … این پروسه همین طور ادامه پیدا خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق، همیشه دو سوال را زیر نظر داشته باشید. ممکن است گیج کننده به نظر برسد، اما با کمی تمرین برایتان طبیعی خواهد شد و به شما کمک زیادی خواهد کرد. حتی اگر پاسخ یک سوال را از دست دادید، به از دست دادن آن رضایت دهید و به سراغ سوال بعدی بروید وگرنه سوال بعدی را هم از دست خواهید داد.

مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین