سوالات Heading Matching در ریدینگ آیلتس

سوالات Heading Matching در ریدینگ آیلتس

همانطوریکه می دانید هرپاراگراف در انگلیسی با یک یا دو جمله به نام Topic Sentence شروع می شود که کل تمام موضوع پاراگراف را خلاصه می کنند. این جمله در بیشتر حالات جمله اول و گاهی در جمله دوم خواهد بود. برخی پاراگراف ها هم نیاز به یک جمله انتهایی برای جمع بندی خواهند داشت که به آن Concluding Sentence گفته می شود و دوباره بر محتوای جمله Topic اشاره میکند. بنابراین منطقی است برای یافتن Theme یک پاراگراف به خواندن دقیق همین چند جمله اکتفا کنیم.

حال پاراگرافی را درنظر بگیرید که در آن در مورد موسیقی و بچه ها مرتب صحبت شده است. آیا عنوانی مثل:

.The effects of music on children

عنوان خوبی برای این پاراگراف خواهد بود؟ مسلماً اگر در داخل پاراگراف در مورد effects موسیقی برروی کودکان بحث نکرده باشد، این عنوان برای این پاراگراف خوب نیست. کلماتی مثل Effects را که معمولاً در ابتدای عناوین وجود دارند Organising Words نام دارند که باید به محتوای اصلی پاراگراف ربط داشته باشند.

بنابراین برای پاسخ دادن به سئوالات Heading Matching باید ابتدا کلمات Organising را در عناوین بیابیم و سپس با خواندن خیلی دقیق (حتی ترجمه کردن به فارسی) جملات اول، دوم و آخر پاراگراف سعی در Match کردن آنها با هم نماییم.

توجه به دو نکته در پاسخ دادن به سئوالات Heading Matching بسیار ضروری است. ابتدا اینکه پاراگراف های متن منطق Chronological دارند یعنی به ترتیب از گذشته شروع شده و به حال می رسند و به آینده خواهند رسید. این مسئله در انتخاب عناوین بسیار اهمیت دارد.

نکته دوم آنکه جزئیات و مثال های داخل پاراگراف فقط برای Support جمله Topic می آیند و خود نمی توانند یک عنوان خوب برای پاراگراف باشند. بنابراین به دنبال کلیت پاراگراف ها باشید نه جزئیات آن.

مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین