چگونه Essay آزمون آیلتس را طرح ریزی کنیم (بخش اول)

این مطلب و بخش های بعدی آن چگونگی تجسم طرحی کلی را به شما می آموزد تا به شما کمک کند که همیشه Essay مناسبی از خود به جای بگذارید.

فواید داشتن طرح و نقشه

به طور میانگین در کلاس های آیلتس (منظور کلاس های نویسنده ی این متن می باشد) ١۵ دانش آموز وجود دارند. در هر کلاس جدید معمولا ٣٠ دقیقه به این موضوع و اهمیت آن در ارتقا بخشیدن Essay اختصاص داده می شود و معمولا ٢٠ دقیقه به دانش آموزان زمان داده می شود تا طرح Essay خود را بریزند و سپس آن را به عنوان تمرین در منزل به طور کامل بنویسند.

جالب است که معمولا تنها ٢ یا ٣ نفر از دانش آموزان از دستورالعمل داده شده به آن ها پیروی می کنند و از این زمان برای به دست آوردن طرح کلی شان استفاده می کنند. باقی دانش آموزان مستقیما شروع به نوشتن می کنند.
و نتیجه؟ دانش آموزانی که وقت خود را صرف طرح و نقشه ی کلی کرده اند همیشه Essay های بهتری تولید می کنند.

نوشتن یک Essay بدون داشتن طرح قبلی، مثل این است که بخواهید قطعات وسیله ای را بدون داشتن راهنما و دستورالعمل آن به هم وصل کنید. به این صورت که تا وسط آن پیش می روید، سپس سرگردان و نگران شده و کنترل خود را بر روی Essay از دست می دهید.

یک طرح خوب باید مثل یک نقشه باشد که شما را به سمت Essay راهنمایی کرده و اطمینان حاصل می کند که شما به همان جایی که مد نظر Examiner بوده، رسیده اید. هر جمله ای باید هدفی داشته باشد، پس اگر شما بدون هدف می نویسید Essay خوبی تولید نخواهید کرد. حتی در بسیاری از موارد تعداد جملات Essay شما هر چه کمتر باشد، بهتر است و یک طرح و نقشه ی خوب اطمینان می دهد که تمام جملات شما هدفی را دنبال می کنند.

مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین