چی بگم؟ من تو فارسی هم ایده ندارم.

ایده پردازی یا Brainstorming ideas یکی از مهمترین مهارت های لازم به ویژه در دو مهارت نوشتن و صحبت کردن می باشد. معمولا در پاسخ به سوالات و موضوعات آزمون احساس میکنیم که حتی تو فارسی هم ایده نداریم چه برسه به انگلیسی و یا اینکه ایده های ما اینقدر پیچیده هستند که نمی تونیم اون ها رو به انگلیسی به رشته کلام یا نگارش در بیاریم که این هم خودش مشکل بزرگی هست.

برای بهترین ایده پردازی به تمرین زیادی نیاز دارید. ساده فکر کنید ولی نه سطحی، از زوایای مختلف به یک موضوع نگاه کنید و بصورت کلی به موضوعات یا سوالات پاسخ ندهید.

فراموش نکنید که یک نویسنده خوب قبل از شروع کردن به نوشتن باید بداند که نگارش وی، کِی و کجا تمام خواهد شد، دقیقا خلاف روش نویسندگان آماتور که پس از دیدن موضوع شروع به نوشتن می کنند.

برای گرفتن نمره خوب، ۷ به بالا، در دومهارت نوشتن و صحبت کردن، حتما به ایده ها و یا دلایل خوب برای پاسخ به موضوع سوال نیاز خواهید داشت. ایده پردازی خوب، مهمترین قسمت انشا نویسی است. مهم نیست که این کار را به زبان فارسی انجام می دهید یا انگلیسی اما فراموش نکنید که در نهایت باید ایده های شما به زبان انگلیسی به رشته نگارش تبدیل شوند، پس از حالا بهتر است تا با استفاده از کلمات خاص موضوعTopic Specific Vocabulary و همچنین همجوارهاCollocations از همین اول به زبان انگلیسی شروع به تمرین ایده پردازی کنیم. برای اینکار شاید لازم باشد از دیکشنری استفاده کنید.

دسته بندی: blog, IELTS برچسب ها:
مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین