آزمون آیلتس با تمام جزئیات

Untitled

مقدمه

آزمون آیلتس یا International English Language Testing System یکی از معتبرترین آزمون های سطح زبان انگلیسی است که توسط سازمان بین المللی آیلتس برگزار می شود. این آزمون به عنوان یکی از مهمترین معیارهای قبولی در دانشگاه ها و شرکت های بین المللی شناخته می شود. در این مقاله به بررسی جزئیات آزمون آیلتس پرداخته خواهد شد.

جهت شرکت در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس با ما در ارتباط باشید

ساختار آزمون

آزمون آیلتس در دو نوع عمومی و تخصصی برگزار می شود. آزمون عمومی برای افرادی که می خواهند به کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلستان مهاجرت کنند و همچنین برای افرادی که می خواهند به کشورهایی که برای تحصیل در آن ها نیاز به مدرک زبان دارند شامل آمریکا و کانادا و … مورد استفاده قرار می گیرد. آزمون تخصصی به دو دسته تقسیم می شود: آزمون تخصصی علوم، آزمون تخصصی تجارت.

آزمون آیلتس شامل چهار بخش Reading، Writing، Listening و Speaking است که در زیر به توضیح هر بخش پرداخته خواهد شد.

IELTS Online CoachingReading

در این بخش ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پرسیده می شود. سوالات شامل گزینه ای، تشریحی و مجموعه ای هستند. در این بخش ۳ بخش مجزا وجود دارد که هر بخش شامل یک متن طولانی است. متون این بخش از منابع مختلفی مانند روزنامه، مجله، کتاب و … گرفته شده است.

Writing

در این بخش دو تسک پرسیده می شود. تسک اول شامل نوشتن یک نامه شخصی است که باید حداقل ۱۵۰ کلمه باشد. تسک دوم شامل نوشتن یک مقاله آکادمیک است که باید حداقل ۲۵۰ کلمه باشد.

Listening

در این بخش ۴۰ سوال در ۴۰ دقیقه پرسیده می شود. سوالات شامل گزینه ای، تشریحی و مجموعه ای هستند. در این بخش ۴ بخش مجزا وجود دارد که هر بخش شامل یک فایل صوتی است.

Speaking

در این بخش ۳ تسک پرسیده می شود. تسک اول شامل معرفی خود و پاسخ به سوالات ساده است. تسک دوم شامل بحث در مورد یک موضوع خاص است. تسک سوم شامل پرسیدن سوالات در مورد موضوعی است که در تسک دوم مطرح شده است.

نمره گیری

آزمون آیلتس از ۹ بخش تشکیل شده است که هر بخش از ۰ تا ۹ نمره دارد. نمره نهایی هر فرد براساس میانگین نمرات ۴ بخش Reading، Writing، Listening و Speaking محاسبه می شود. در صورتی که میانگین نمرات بیشتر از ۶ باشد، فرد موفق به گذراندن آزمون محسوب می شود.

نکات مهم

  • برای شرکت در آزمون آیلتس، باید به مراکزی که این آزمون را برگزار می کنند مراجعه کرد و ثبت نام کرد.
  • آزمون آیلتس در سطح جهانی برگزار می شود و هزینه آن در هر کشور متفاوت است.
  • برای آماده شدن برای آزمون آیلتس، می توانید از منابع مختلفی مانند کتاب ها، سایت های از جمله شهر آیلتس و دوره های آموزشی استفاده کنید.
  • برای افزایش امتیاز آزمون آیلتس، می توانید در کلاس های آموزشی آیلتس شرکت کنید و همچنین با تمرین و تلاش بیشتر، مهارت های خود را بهبود دهید.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد. در صورتی که سوالی دارید، با من در ارتباط باشید.

 

آیا آزمون آیلتس در ایران برگزار می‌شود؟

در ایران نیز مانند سایر نقاط دنیا آزمون آیلتس و به‌طور گسترده زیر نظر سازمان سنجش و آموزش برگزار می‌شود. به این معنی که تنها مؤسسات و مراکزی که دارای مجوز رسمی سازمان سنجش باشند، می‌توانند این آزمون را برگزار کنند

نحوه ثبت نام آزمون آیلتس

 با توجه به نوع آزمونی که قصد شرکت در آن را دارید (آزمون عمومی و یا آکادمیک) روی گزینه ی Academic Test و یا General Test کلیک نمایید. در صفحه ی گشوده شده جدولی با عنوان IELTS EXAMS مشاهده می کنید. در این جدول پس از انتخاب زمان و روز آزمون روی گزینه Register کلیک نمایید.

هزینه آزمون آیلتس در ایران

هزینه شرکت در آزمون آیلتس در ایران بسته به نوع آزمون و محل مرکز آزمون متفاوت است. از سال ۲۰۲۳، هزینه شرکت در آزمون آیلتس در ایران از حدود ۸۹۹۰۰۰۰۰ تا ۱۴۲۳۲۰۰۰۰ ریال ایران متغیر است توجه به این نکته ضروری است که هزینه آزمون ممکن است به دلیل نوسانات نرخ ارز و سایر عوامل تغییر کند.

علاوه بر هزینه امتحان، ممکن است هزینه های اضافی نیز در ارتباط با شرکت در آزمون آیلتس وجود داشته باشد، مانند هزینه مواد مطالعه و دوره های آمادگی

 

 

مراکز برگزاری آزمون آیلتس

چندین مرکز مجاز برای شرکت در آزمون آیلتس در ایران وجود دارد. سایت رسمی سازمان آیلتس مراکز مجاز در ایران را فهرست کرده است[۱]. علاوه بر این، سازمان سنجش و ارزشیابی آموزش و پرورش ایران فهرستی از مراکز مجاز را در وب سایت خود دارد[۲]. همچنین می توانید لیستی از مراکز مجاز را در وب سایت های آموزشی مختلف بیابید.

انتخاب و معرفی بهترین سنترهای آیلتس در ایران

زمان برگزاری آزمون آیلتس ۱۴۰۲ در ایران

با توجه به نتایج جستجوی من، تاریخ برگزاری آزمون آیلتس در ایران برای سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:
آوریل ۲۰۲۳ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲)
می ۲۰۲۳ (خرداد و تیر ۱۴۰۲)
ژوئن ۲۰۲۳ (تیر و مرداد ۱۴۰۲)
جولای ۲۰۲۳ (مرداد و شهریور ۱۴۰۲)
اوت ۲۰۲۳ (شهریور و مهر ۱۴۰۲)
لطفاً توجه داشته باشید که این تاریخ ها در معرض تغییر هستند، بنابراین بهتر است برای به روزترین اطلاعات و ثبت نام در آزمون به وب سایت رسمی آیلتس یا مراکز مجاز آزمون در ایران مراجعه کنید.

اعلام نتایج آزمون آیلتس

نتایج آزمون آیلتس معمولاً ۱۳ روز پس از تاریخ امتحان منتشر می شود. برای مشاهده نتایج، داوطلبان می توانند به سایت رسمی آیلتس مراجعه کرده و آدرس ایمیل و شناسه داوطلبی خود را وارد کنند. توجه به این نکته ضروری است که وب سایت فقط نتایج را برای داوطلبانی که در آزمون مراکز آیلتس تهران شرکت کرده اند نمایش می دهد.

 

مشاوره آزمون آیلتس

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون IELTS، می‌توانید به وب‌سایت ielts-city.com شهر آیلتس مراجعه کنید. در این وب‌سایت، شما می‌توانید راهنمایی‌های مفیدی در زمینه ثبت‌نام، آمادگی برای آزمون، نحوه برگزاری آزمون و دریافت نتایج آزمون را پیدا کنید. همچنین، شما می‌توانید با تماس با شماره تلفن‌های موجود در وب‌سایت، از مشاوره تخصصی از اساتید و مدیران مربوطه استفاده کنید

دسته بندی: blog, IELTS برچسب ها:
مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین