لغو برگزاری آزمون آیلتس در ایران؛ موقت یا دائمی؟ ۱۴۰۱

لغو برگزاری آزمون آیلتس در ایران؛ موقت یا دائمی؟ 1401

لغو برگزاری آزمون آیلتس در ایران؛ موقت یا دائمی؟ 1401لغو برگزاری آزمون آیلتس در ایران؛ موقت یا دائمی؟ ۱۴۰۱

بنا به بررسی شهر آیلتس روابط عمومی سازمان سنجش روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد برگزاری آزمون آیلتس (IELTS) از اول اسفند ۱۴۰۱ در ایران، موقتاً متوقف خواهد شد. این سازمان تاکید کرد آزمون‌هایی که قبلا ثبت نام شده‌اند برگزار خواهند شد اما از ابتدای اسفند ماه ثبت نام در آزمون آیلتس برای متقاضیان متوقف خواهد شد.

با این شرایط، تنها متقاضیانی که تا تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱ ثبت نام خود را برای ماه‌های بهمن و اسفند انجام داده باشند، امکان شرکت در آزمون آیلتس را دارند و ثبت نام در آیلتس پس از این تاریخ (۲۱ دی ماه) فعلاً امکان پذیر نخواهد بود.

مطابق اعلام سازمان سنجش، لغو موقتی آزمون آیلتس، دلایل متفاوتی مانند تقلب گسترده متقاضیان در مراکز برگزاری آزمون آیلتس، نظارت و تذکر به این مراکز و سازمان‌دهی آن‌ها اعلام کرده است. اما فعالان در این زمینه، نظر متفاوتی دارند. در حال حاضر هزینه آزمون آیلتس در داخل کشور، حدود ۶ میلیون تومان است. مبلغی که از سال ۱۳۹۹ تغییری نکرده است. باتوجه به افزایش قیمت دلار مطابق برخی گمانه‌زنی‌ها برگزاری آزمون آیلتس با افزایش افزایش کارمزد (پورسانت) سازمان سنجش و به این ترتیب افزایش هزینه ثبت نام آیلتس به زودی از سر گرفته خواهد شد. این گمانه زنی‌ها هنوز توسط هیچ نهاد رسمی تایید یا تکذیب نشده است.

به طور موازی برخی از فعالین، علت توقف موقتی برگزاری آزمون آیلتس در داخل کشور را دشواری‌های مربوط به پرداخت هزینه و انتقال پول به سازمان IDP (یکی از مالکین تجاری آزمون بین‌المللی آیلتس) می‌دانند که منجر به تعویق پرداخت‌ها به این سازمان شده است.

شایان ذکر است که لغو موقت برگزاری آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس و تافل پیش‌تر هم در کشورمان اتفاق افتاده است و پس از مدتی برگزاری مجدد این آزمون‌ها انجام شده است. در نتیجه امیدواری بسیار زیادی وجود دارد که به زودی برگزاری این آزمون مجدداً به روال عادی خود بازگردد.

مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین