نکات آزمون Reading(پارت ۲)

تدریس خصوصی تافل

قوانین را یاد بگیرید

اول دستورالعمل و مثال را بخوانید. آنها دقیقاً به شما نشان خواهند داد که پاسخ باید شبیه به چه چیزی باشد. یک عدد یا یک نام؟ یا اینکه چند کلمه باید در جواب بنویسید؟ و چیزهایی مانند آن. نکاتی که در زیر گفته می شوند مهم هستند چون باعث تاثیر در نمره شما می شوند:
۱- سبک و شیوه
وقتی مشغول پاسخ دادن هستید، شیوه گفته شده در مثال را رعایت کنید. به جدول زیر توجه کنید:

تدریس خصوصی تافل

مثال ۱:
اگر مثال می گوید “%۵۵″، پس پاسخ شما باید بر این اساس باشد : یک عدد و علامت درصد. فرم ها و شیوه های دیگر مثل ۵۵، ۵۵ percent، یا fifty five percent ممکن است به نمره شما صدمه بزند!
مثال ۲:
اگر مثال می گوید “first” جواب دادن به شیوه دیگر مثل ۱st، ۱ یا first marriage در نمره شما تاثیر خواهد گذاشت.
۲- محدودیت کلمات
معمولاً اگر در خصوص پاسخگویی، محدودیتی ذکر شود، شامل محدودیت سه کلمه ای خواهد بود. حروف اضافه مثل in, of, to, at و مانند آنها حروف تعریف و شمارش مثل the, a, an بعنوان یک کلمه شمارش و محاسبه خواهند شد. دلیلی که پشت این محدودیت سه کلمه ای وجود دارد، عدم وجود جای کافی در برگه پاسخنامه است.
۳- یک سوال، یک جواب
بیشتر از یک پاسخ به یک سوال ندهید حتی اگر بیشتر از یک انتخاب برای یک سوال داشته باشید چون نمره نخواهید گرفت. مثلاً اگر در یک متن نام سه کشور را مشاهده کردید که شرایط جواب را داشتند اما سوال از شما خواسته بود که نام یک کشور را بنویسید، اصلاً فکر نکنید که نام دو یا هر سه کشور را بنویسید. تنها پاسخ صحیح در این مورد، فقط و فقط نام یک کشور است. فقط اگر از شما دو نام را خواستند، دو نام را بنویسید و اگر سه نام را خواستند، سه نام.

انواع تکالیف Reading

تکالیفی که ممکن است در Reading پیش روی شما باشد، در جدول زیر آورده شده است. تکالیف متفاوت، دستورالعملهای متفاوتی خواهند داشت. برای شما مهم است که آنها را الان مشاهده کنید. بنابراین در آزمون IELTS چیزی شما را شگفت زده نخواهد کرد. همچنین اگر پیشاپیش بدانید که در مورد هر تکلیفی چه کاری را باید انجام بدهید، بعداً باعث می شود که در زمان خود در امتحان صرفه جویی کنید. از این رو در طول تست، شما فقط دستورالعمل را خواهید خواند تا به شما مسجل شود که چه کاری که از پیش میدانید را باید انجام دهید.

تدریس خصوصی تافل

روش نبرد خود را انتخاب کنید

اگر هر سوال از شما زمان زیادی گرفت، تسلیم بشوید و به سراغ بعدی بروید. فراموش نکنید آن را با علامتی مثل “?” برای خودتان مشخص کنید که بعداً هنگام بازگشت شما به سوالات برایتان قابل شناسایی باشد. اگر سوالات سخت بخواهند وقت شما را بیش از اندازه بگیرند، سوالات ساده زیادی را ممکن است از دست بدهید. دلیل دیگر آنکه اگر شما سوالات سخت تر را رها کنید و سوالات ساده تر را جواب بدهید، متن را بیشتر خواهید فهمید و بنابراین پاسخگویی به یک سوالی که ممکن است حیله ای در آن باشد، برای شما ساده تر خواهد شد.

از آرایش متن استفاده کنید

هر متن و هر پاراگراف موجود در آن، ساختار معینی دارد. این بدان معنی است که متنها و پاراگرافها بر اساس قوانینی نوشته شده اند. معمولاً پاراگراف اول شامل ایده اصلی متن و نظر نویسنده آن است و آخرین پاراگراف اغلب شامل خلاصه ای از نکات مهم هر متن است. هر پاراگراف ساختار خودش را دارد که این ساختار، شبیه به ساختار کل متنی است که در آن قرار دارد. هر پاراگراف شامل مقدمه، بدنه و نتیجه گیری است. عقیده و ایده کلی معمولاً در مقدمه است و این بدان معنی است که اگر شما میخواهید به سرعت بدانید که هر پاراگراف درباره چه چیزی است، کافی است که مقدمه آن را بخوانید.

تدبیری برای سوالات تطابقی

اول دستورالعمل و مثال را بخوانید. اگر دستورالعمل می گوید که عناوین نمی توانند بیشتر از یک بار استفاده شوند، عنوانی که در مثال ذکر شده است را از لیست عناوین موجود خط بزنید. این کار باعث می شود که شما مجدداً از آن به اشتباه استفاده نکنید (و باور کنید که این یکی از اشتباهات بسیار معمول است!). سپس به نقشه ای که تهیه کرده اید مراجعه کنید و متن را مرور کنید، نقشه را نگاه کنید که درباره ایده اصلی در اولین پاراگراف چه می گوید. به لیست عناوین مراجعه کنید و شماره عنوانی را که بیشترین شباهت معنایی با ایده ذکر شده در نقشه دارد را در کنار آن پاراگراف بنویسید و عیناً همین کار را برای پاراگرافهای دوم،‌سوم و … انجام بدهید. اگر تطابق دادن یک پاراگراف سخت بود، آن را رها کنید و به سراغ بعدی بروید و بعداً به سراغ آن برگردید.

مطالعه برترین مطالب شهر آیلتس را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیلتس تضمینی ، کلاس خصوصی آیلتس ، آموزش آیلتس آنلاین